De Lions komen al vele jaren naar Ruinerwold om peren op te kopen voor de Voedselbank, maar nu werd er een speerpunt aan toegevoegd: de Fleur Bloemenstichting die zich sterk maakt om pesten van kinderen op scholen tegen te gaan. Fleur Bloemen sprong op 11 december 2012 op 15-jarige leeftijd in een wanhoopsdaad voor de trein, omdat ze op haar school flink gepest werd en er niet meer tegen kon. De Lions besloten om de perenpluk aan te grijpen om geld in te zamelen voor deze stichting, zodat deze weer in volle vaart verder kan met haar werk.

Vooraf verkochten de Lions al bijna 250 emmers, en 30 kratten, alleen moest de inhoud nog verkregen worden tijdens de veiling. Het werd dus zweten vandaag voor deze harde werkers, maar met succes en voor de goede zaak. (bron MeppelerCourant)